lunes, 6 de febrero de 2012

VIATA ORASULUI FAUREI JUD BRAILA


   Primarul Virginia Stăncescu a intrat în politică pentru a demonstra că, atunci când se vrea, se poate


213   102

În Făurei, nu renovarea Primăriei este o prioritate, ci spitalul, şcolile şi celelalte obiective
Situat în vestul judeţului, oraşul Făurei este la o distanţă de 60 km de municipiul Brăila, la 40 km de municipiul Buzău şi la 130 km faţă de Bucureşti, având un număr de 4.100 locuitori şi o suprafaţă de circa 1.830 ha din care 300 ha intravilan. Puternic nod de cale ferată, Făurei a devenit un centru economic şi comercial relativ dezvoltat în epoca trecută, iar în anul 1968 localitatea a fost declarată oraş. Istoria localităţii începe la 13 septembrie 1872, când s-a dat în folosinţă linia ferată Buzău-Galaţi şi s-a înfiinţat staţia Făurei. La înfiinţare, Gara Făurei şi-a luat numele de la satul Făurei, aflat la 5 km spre vest, în prezent sat component al comunei Surdila-Greci. După cum spun bătrânii, denumirea acestei localităţi vine de la numele unui mare econom de oi , un cioban care se numea Faur, care a pus bazele primelor aşezări ale satului pe la anii 1845-1846. La ora actuală activităţile economice pe care populaţia oraşului le desfăşoară au un profil mixt, activităţi de tip agrozootehnic pe terenurile arabile din extravilan, de tip industrial ce se desfăşoară în intravilan în cadrul societăţilor comerciale cu profil de construcţii, transporturi, confecţii textile şi servicii de comerţ alimentar, nealimentar, alimentaţie publică, activităţi meşteşugăreşti.
Un primar fericit pentru că are de lucru
Piaţa agroalimentară din oraş
La început de septembrie, am străbătut oraşul Făurei în lung şi în lat cu senzaţia că rupem maşina pe străzile pline de gropi, dar am conştientizat că, dincolo de acest aspect, localitatea este un adevărat şantier, unde se vede mâna unui bun gospodar. Pe primul om al urbei l-am întâlnit la datorie, înconjurat de oameni şi maldăre de proiecte. Primarul Virginia Stăncescu este din judeţul Iaşi, a venit în Făurei din 1984, în urma repartiţiei ca inginer zootehnist, aici şi-a găsit jumătatea, s-a
ataşat foarte mult de localitate şi nu a mai plecat. A candidat în 2004, a fost 4 ani consilier, după care, în 2008, a reuşit să îi convingă pe oameni să o voteze şi îşi doresc ca, la sfârşitul mandatului, ei să nu regrete că au făcut acest lucru. „Am avut de luptat cu mentalitatea oamenilor pentru că nu sunt de aici, dar cred că oamenii m-au ales pentru ceea ce am făcut eu pentru acest oraş şi cred în capacitatea oamenilor că au ştiut ce au făcut atunci când m-au ales primar. Niciodată nu am spus că am găsit o moştenire grea, eu cunoşteam deja oraşul, trăiam aici şi am vrut să mă conving pe mine şi să demonstrez oamenilor că se poate, atunci când se vrea”, ne-a spus Virginia Stăncescu, primarul PD-L, care consideră că este un om fericit pentru că are de lucru în localitatea sa.
„Am intrat în politică pentru că eram foarte supărată pe politicieni”
Întrebată ce anume a determinat-o să intre în politică şi să îşi asume responsabilitatea a peste 4000 de locuitori, Virginia Stăncescu ne-a spus simplu, că a intrat în politică pentru că era foarte supărată pe politicieni, pentru că prea spuneau că nu se poate, iar ea a vrut să demonstreze că, atunci când vrei, se poate. „Unii au impresia că, dacă eşti într-un anumit partid care este la putere, totul îţi vine pe tavă, dar nu este aşa, trebuie să te baţi pentru fiecare lucru pe care vrei să îl obţii. Nimic nu vine de la sine, trebuie să ai o motivaţie în orice. E o practică, ce nu ar trebui să existe în relaţia Consiliu Judeţean – primării. Eu mi-aş dori ca, un preşedinte de Consiliu Judeţean care a luat voturi din tot judeţul, iar în ceea ce priveşte Făureiul, pot să spun că PSD a luat cele mai multe voturi, acest lucru nu ar trebui să fie uitat, cu atât mai mult cu cât oamenii au ales un primar care a demonstrat că s-a zbătut şi a atras proiecte pentru localitate. Am fost în şedinţa de buget din acest an de la Consiliul Judeţean şi nu mi-a plăcut expunerea de motive a preşedintelui CJ, care începea cu sedii de primării şi cu lăcaşe de cult. Eu nu spun că nu sunt importante şi acestea, dar pentru ca am primit bani foarte puţini, nu mi se pare să treci ca prioritate sediile de primării. Eu, de exemplu, am făcut o expertiză pentru primăria din Făurei, dar aceasta nu mai poate fi consolidată, ea trebuie demolată şi făcută o altă construcţie, dar ţinta noastră acum este atragerea de fonduri europene, celelalte probleme mai pot aştepta. Eu nu pot să neglijez şcolile, spitalul, spaţiile de joacă pentru copii, terenul de sport, nu am să permit niciodată politicii să mă schimbe ca om, Dacă îmi reproşez ceva, este faptul că nu am suficient timp să fiu printre oameni, dar pentru ei am făcut tot ce există acum, toate proiectele din Făurei şi nu le cer oamenilor laude pentru toate aceste realizări. Nu am renovat primăria pentru că nu am considerat că acest lucru este o prioritate. Cu ce impresie ar rămâne cineva care ar vedea un sediu foarte frumos al primăriei, iar drumurile din Făurei sunt aşa cum sunt?”, ne-a explicat primarul urbei.
Din 2008 am făcut multe pentru oraşul Făurei
Oamenii din Făurei au înţeles care sunt priorităţile şi şi-au susţinut primarul în toate proiectele. Împreună au derulat un proiect PHARE 2005, cu deşeurile şi programul PHARE 2006, cu reabilitarea apei potabile, iar în martie 2010 s-a finalizat proiectul cu reabilitarea reţelei apei potabile, prin acest lucru realizându-se un lucru aşteptat de foarte mult timp de cetăţenii oraşului, în sensul că, pentru prima dată, populaţia beneficiază acum de apă potabilă 24 de ore din 24. „Am început cu o extindere a reţelei de canalizare şi am făcut 550 metri de canalizare, după care, am făcut două cabinete medicale, de oftalmologie şi neurologie, o capelă la biserică, am preluat şi finalizat două obiective, Şcoală de Arte şi Meserii şi sală de sport, am câştigat două proiecte prin Compania Naţională de Investiţii - reabilitarea Casei de cultură, proiect care a fost finalizat şi, tot prin CNI avem proiectul de reabilitare, modernizare şi echipare a sălii de sport a Grupului Şcolar „George Vâlsan”. Pentru aceeaşi unitate şcolară, din bugetul local, am realizat o extindere pentru grupuri sanitare şi vestiare. Am făcut o hală agroalimentară, un teren de sport multifuncţional, acum lucrăm la un parc în centrul oraşului”, ne explică primăriţa în timp ce vizităm oraşul.
Spitalul orăşenesc - o piatră de încercare pentru primar
Pentru primarul Virginia Stăncescu, Spitalul a fost o piatră de încercare şi consideră că, prin cele două proiecte pe care le are în implementare, va rezolva problema asistenţei medicale, în sensul că sunt medici pentru cele două secţii existente, este o linie de gardă, vor veni şi alţi medici şi totul va fi bine.
„Am câştigat un proiect pentru reabilitare, modernizare şi echipare a ambulatoriului Spitalului Orăşenesc Făurei, în valoare de 71 miliarde lei vechi. Tot la spital vom face o extindere şi vom deschide secţii de chirurgie, obstetrică-ginecologie, Anestezie Terapie Intensivă-ATI şi CPU-Compartiment de Primire a Urgenţelor, iar pentru acesta din urmă avem deja echipamentul, de 1,6 miliarde lei vechi”. La Spitalul Orăşenesc Făurei, primăriţa este primită cu aceeaşi căldură ca peste tot, atât de către cadrele medicale, cât şi de pacienţi. Ne arată clădirile care vor intra în reabilitare şi ne vorbeşte despre proiectele de viitor ale unităţii spitaliceşti, vizităm împreună secţia de boli interne şi cea de pediatrie, laboratorul, ne invită să revenim după reabilitare şi promitem că vom onora invitaţia.
Cabinet oftalmologic şi de optică medicală
oraşLa optica medicală, medicul şi primarul au hotărât să ofere servicii de calitate pacienţilor
La cabinetul oftalmologic şi de optică medicală, care funcţionează de doi ani în Făurei, ne-a întâmpinat dr. Violeta Măndiţă, care ne-a vorbit despre pacienţii care îi trec pragul, atât locuitori ai urbei, cât şi din satele limitrofe. Deşi cazuistica este foarte amplă, cadrele medicale încearcă să rezolve cât mai multe situaţii pe plan local, iar faptul că medicul a decis să rămână în Făurei, a determinat-o pe primăriţă să îi pună la dispoziţie un cabinet medical bine dotat, cochet, cu mult bun gust.
Am promis părinţilor să le aduc copiii acasă
Când vorbeşte despre proiecte şi investiţii, primarul din Făurei lasă deoparte modestia şi pune mult suflet, ne oferă toate amănuntele necesare pentru a ne forma o părere cât mai exactă despre eforturile depuse în derularea lor. „Am reuşit să aducem un investitor care va construi două hale de creştere a puilor, şi am mai câştigat un proiect pentru Fabrica de Nutreţuri Combinate, mai avem un proiect pentru încă trei ferme de creştere a puilor şi sperăm că vom avea mai multe locuri de muncă. Principala problemă a acestei comunităţi o reprezintă locurile de muncă şi una dintre puţinele promisiuni pe care le-am făcut oamenilor de aici a fost aceea că am să fac tot ce îmi stă în putinţă să avem locuri de muncă, am promis părinţilor să le aduc copiii acasă. Un alt proiect în care m-am implicat foarte tare este Grupul de Acţiune Locală, o asociaţie de 11 primării, proiect în care am depus 3 proiecte pentru Brăila, iar noi suntem singurii care am câştigat şi vom primi de la Uniunea Europeană 2,3 milioane euro, bani din care vom face proiecte şi vreau să dau astfel o şansă agenţilor economici care mi-au fost alături şi care au început să aibă încredere în autoritatea publică locală, în instituţia primarului”.

Oraşul-şantier
Proiectul pentru reabilitarea drumurilor a fost predat Ministerului Dezvoltării, care urmează să înceapă lucrările, iar cetăţenii oraşului, dar şi cei care trec prin Făurei şi îşi rup maşinile în gropile existente îşi doresc să se rezolve cât mai repede această problemă cu adevărat stringentă. În plus, Primăria Făurei a câştigat două proiecte pe reabilitare şi modernizare a reţelei stradale, de 31 km şi, prin cele două proiecte se acoperă în întregime reţeaua stradală a oraşului, urmând să fie reabilitată şi extinsă reţeaua de canalizare a oraşului, iar cartierul Brateşu va avea canalizare şi apă curentă.
Grupul Şcolar „George Vâlsan”
Grupul Şcolar ”George Vâlsan”
La Grupul Şcolar „George Vâlsan” sălile de clasă sunt pregătite pentru începerea noului an şcolar, Primăria construieşte vestiare, prin proiectul de reabilitare, se modernizează şi se echipează sala de sport , iar din bugetul local s-a realizat o extindere pentru grupuri sanitare şi vestiare. La Făurei s-a investit mult în şcoli, unde sunt centrale termice proprii, garduri noi, în cartierul Brateşu există acum un loc de joacă pentru copii, dar s-a investit şi în oameni. În prezent se derulează un proiect prin care vor fi angajaţi 5 tineri din oraş, mai există un proiect prin care se califică persoane în diverse meserii din agricultură, construcţii, se instruiesc agenţi de pază, tinerii care caută un loc de muncă şi au nevoie de o calificare, de o diplomă care să le ateste calităţile pe care le au, primesc astfel o mână de ajutor.



Cămin de cinci stele pentru bătrâni
Centrul de găzduire, îngrijire şi tratament pentru persoane vârstnice
Printr-o hotărâre de Consiliu Local s-a dat gratuit un spaţiu care se degrada văzând cu ochii, pentru căminul pentru persoane vârstnice şi cu nevoi speciale cu 27 de locuri, unde sunt internate 18 persoane în momentul de faţă. Unitatea funcţionează din luna mai a.c., iar bunul gust şi grija faţă de bătrâni îşi pune amprenta pe fiecare spaţiu al acestei clădiri. Aici sunt persoane din toate categoriile sociale, ingineri, contabili, dar şi persoane cu pensii mici, cu nevoi speciale, bătrâni care comunică între ei şi se bucură de atenţia şi grija medicului şi a asistenţilor medicali, cât şi a personalului din cămin. În faţa şi în spatele clădirii, spaţii verzi şi pomi fructiferi, un loc pentru grădină şi pentru relaxarea locatarilor.
Capelă în sprijinul cetăţenilor
Lângă biserica din oraş şi Protoierie s-a construit, în urmă cu un an, o capelă cu toate dotările necesare pentru pomeniri, cu sală de mese, bucătărie, cămară, grupuri sanitare. Este un spaţiu în care se află nu doar cele necesare pentru pomenire, dar şi icoane vechi, care tapetează pereţii. Primăriţa din Făurei ne arată clădirea recent construită şi pare mulţumită de realizările făcute pentru populaţia din oraş. „Eu am un principiu, când mă apuc de o treabă, ori o fac, ori nu o fac, aşa că am vrut să venim în sprijinul cetăţenilor şi cu aceste lucruri”, a concluzionat primarul Virginia Stăncescu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario