viernes, 10 de febrero de 2012

sarmale ca la faurei

Sarmalele! Cui nu-i plac sarmalele? Trebuie să recunosc că eu sunt înnebunit după ele. Fie că sunt în foi de varză sau în foi de viţă, dar întotdeauna cu carne, nu mă pot sătura să le savurez.
De mult îmi doream să public reţeta de sarmale pe care o cunosc de la mama mea şi iată că în sfârşit momentul acesta a sosit. Am primit ieri drept cadou un vas ceramic pentru prepararea sarmalelor şi am zis că este un subiect bun pentru prima reţetă de pe blog. Reţeta mea este una clasică cu ingrediente la îndemâna oricui. Am folosit următoarele bunătăţi:
  • 1 kg carne tocată amestec (vită şi porc)
  • 2 kg varză murată
  • 4-5 cârnaţi afumaţi
  • 2 cepe potrivite
  • 50-100 grame orez
  • 3 linguri pastă de tomate
  • piper proaspăt măcinat după gust
  • 1 linguriţă delikat
  • sare, numai dacă este nevoie
  • 1/2 linguriţă cimbru uscat
  • 1/2 linguriţă mărar uscat
  • 2-3 linguri de ulei
Mod de preparare
Se aleg foile de varză să fie subţiri şi fără nervuri după care restul de varză se toacă marunt. Se căleşte ceapa şi se adaugă peste carnea tocată. Se adaugă: orezul spălat, piper, delikat, cimbru şi mărar uscat, pasta de tomate dizolvată în 2-3 linguri de apă caldă şi 50 ml de apă. Se amestecă carnea cu toate ingredientele. Da, trebuie să vă folosiţi mâinile!
Se porţionează carnea în palmă şi se rulează în frunza de varză. Faceţi asta până când rămâneţi fără carne sau fară varză. Sau poate fără chef! Odată pregătite sarmalele va trebui pregătit şi vasul în care vor fi gătite. În cazul meu, fiindcă am folosit un vas ceramic, a trebuit sa îl ţin în prealabil în apă pentru circa 20 de minute. Este indicat să faceţi acest lucru ori de câte ori gătiţi într-un astfel de vas.
Pe fundul vasului se aşează varza tocată peste care se pun 2 linguri de suc de roşii. Apoi se aşează sarmalele una langă alta, în straturi. Printre sarmele se aşează şi cârnaţii. Peste ultimul strat de sarmale am aşezat varză tocată. Se umple vasul trei sferturi cu apă, se pune capacul şi se dă la cuptor la foc mic pentru aproximativ 3 ore.
Se servesc fierbinţi cu mămăliguţă caldă şi ciuşcă (ardei iute), plus un păhărel de ţuică. Dar cu moderaţie!
Eu mă duc să mai servesc o porţie! Vă doresc şi vouă poftă mare!

No hay comentarios:

Publicar un comentario