viernes, 29 de marzo de 2013

Pasca si cozonac de pasti


INGREDIENTE                                                                
  • Ingrediente aluat:
  • - 1 kg faina;
  • - 150 gr zahar
  • ;- 600 ml lapte (grasimea de 1,5%);
  • - 50 gr drojdie; 
  • - 100 gr margarina;
  • - 2 pliculete
  • - zahar vanilat;
  • - 1 esenta rom;
  • - 1 lingurita de coaja de lamaie;
  • - 1 lingurita de coaja de portocala;
  • - 1 lingurita cu sare
  • Umplutura
  • - 200 gr mac macinat;
  • - 100 gr zahar pudra;
  • - 1 lingurita cu ulei.
  • Pentru uns
  • -3 linguri cu ulei pentru unsul tavilor;
  •  -1 ou mixat. 
MOD DE PREPARARE RETETA COZONAC CU MAC 1. intai si-ntai am facut maiaua: am incalzit (nu fiert) 2-3 linguri de lapte, in laptele incalzit am pus o lingura de zahar si drojdia......am turnat faina intr-un castron si am facut o gaura in mijloc...apoi am turnat maiaua in gaura din mijlocul fainii si am lasat-o la dospit 10-15 minute...


    2. ...cand maiaua a devenit spumoasa...am adaugat laptele, zaharul si o lingurita cu sare si asa am inceput prima etapa de framantare...

    3. mixam 4 oua, adaugam pliculetele cu zahar vanilat, esenta de rom, coaja de lamaie si pe cea de portocala...



    4. ...adaugam ouale mixate la aluat si framantam...

    5. topim margarina si o adaugam la aluat si iar framantam..

    6. acoperim aluatul cu un prosop curat si il lasam la loc caldut, la crescut, pentru 2 ore...aluatul trebuie sa se dubleze in volum.

    7. pregatim umplutura: macinam macul...odata macinat il amestecam cu zaharul pudra...

    8. cand aluatul e crescut...il impartim in trei parti egale... luam fiecare bucata de aluat si o intindem...apoi peste foaia de aluat punem macul ...iar peste mac punem putin ulei pentru a "inghega" umplutura...

    9. rulam aluatul usor ca sa nu iasa umplutura si il bagam in tava unsa cu ulei...apoi ungem cozonacul cu ou batut ai il lasam la dospit pentru aproximativ 15 minute...

    10. punem cozonacul la cuptor pentru 1 ora...se verifica din cand in cand, dar nu in primele 10 minute...:d 


    PASCA CU BRINZA DE VACI


    INGREDIENTE

    • ALUAT:               
    • 80g unt
    • 130 g faina
    • 80 g zahar
    • 2 galbenusuri
    • UMLUTURA:
    • 1 kg branza de vaci
    • 100 g unt
    • 9 galbenusuri
    • 200 g smanatana
    • 200 g zahar
    • 150 g stafide
    • 4 linguri de faina pline
    • 4 vanilii
    • putina sare
    • Portii: 1Portii: 1
    • Timp de preparare Timp de preparare: sub 60 minute

    MOD DE PREPARARE RETETA PASCA CU BRINZA DE VACI

    Aluat:se amesteca bine galbenusurile cu zaharul,apoi untul si faina si se framanta un aluat omogen
    Umplutura:
    se paseaza bine branza care se freca cu untul apoi 8 galb,smantana,zaharul,faina,vanilia,stafidele si sarea
    Intr-o  tava rotunda se intinde o foaie si tot din acel aluat se mai lasa sa se face un snur  subtire si o cruce daca va ajunge
    Se intinde foaie in tava apoi se pune snurul de jur imprejur dupa care se toarna compozitia cu branza si se unde cu un galbenus ramas
    Va raman albusurile care se pot fece bezele din ele ,eu jumatate le-am batut cu le-am pus deasupra asta nu era in reteta
    Se da la cuptor pentru apoximativ 40 minute

No hay comentarios:

Publicar un comentario