jueves, 31 de octubre de 2013

Infrastructura, transporturi si telecomunicatii,faurei

Reţeaua de drumuri cuprinde 6 trasee de drumuri naţionale, DN 2B, DN 21, DN 21A, DN 22, DN 22B si DN 23 din care două trasee de drum europene E 87 si E584, 21 trasee de drumurile judeţene si 45 trasee de drumuri comunale.
 Lungimea drumurilor publice este de 1187 km, având o densitate de 24,9%, fiind sub densitatea pe ţară care este de 33,3 km/100 km2.
Din total lungime drumuri publice, situaţia se prezintă astfel:
264 km – 22,3% - sunt drumuri naţionale,
588 km – 49,5 % - sunt drumuri judeţene;
335 km – 28,5% - sunt drumuri comunale.
Drumurile naţionale sunt modernizate, în cea mai mare parte, cu o stare tehnică considerată ca fiind bună. Aceste drumuri situându-se în clasele tehnice III si IV.
Drumurile locale, judeţene si comunale, sunt modernizate într-un procent foarte mic, cu o stare tehnică considerată în general nesatisfăcătoare. Drumurile judeţene sunt de clasă tehnică IV si V, iar cele comunale, sunt de clasă tehnică V.
Municipiul Brăila este nod de circulaţie pentru 5 din cele 6 trasee de drumuri naţionale: DN 2B, DN 21, DN 22, DN 22B –drumuri principale- si DN 23 –drum secundar. Singurul drum care nu intersectează orasul este DN 21A –drum secundar – dispus pe direcţia vest-sud. Drumurile naţionale din judeţ au două benzi de circulaţie, cu lăţimi ale profilelor transversale cuprinse între 8-10 m. Conform rezultatelor.
Prognoza traficului până în 2025 a scos în evidenţă necesităţile de sporire a capacităţii de circulaţie pe DN 22B, DN 2B, DN 21 si pe DJ 221B. ( Planul judeţean de transport durabil –IPTANA 2008).
 Judeţul Brăila dispune de o reţea feroviară în lungime de 158 km din care 124 km (70%) sunt electrificaţi, 32 km (20 %) linie cu o cale si 126 km (80 %) linie cu două căi. Densitatea reţelei feroviare pe 1000kmp este de 33,2 km, fiind su densitatea pe ţară care este de 45,3 km.
Lungimea cailor ferate s-a micsorat începând cu anul 2006, ajungând la 158 km comparativ cu anul 2005 cand existau 174.
In ceea ce privește lungimea drumurilor publice, aceasta a ramas constanta si are 1187 km pentru intreg județul Brăila.
La nivelul județului Brăila exista 280 km modernizati din totalul drumurilor principale.
Lungimea drumurilor județene și comunale este de 923 km și se pastreaza constanta pentru toti anii în care s-a realizat analiza.
Din totalul de 923 km care reprezinta lungimea drumurilor județene și comunale, doar pentru 47 de km s-au realizat imbunatatiri, în timp ce 507 km dispun de imbracaminte usoara rutiera.
Din totalul de 1187 km care reprezinta lungimea drumurilor publice, doar pentru 280
de km s-au realizat imbunatatiri, în timp ce 538 km dispun de imbracaminte usoara rutiera.
Din totalul de 264 km care reprezinta lungimea drumurilor nationale de pe teritoriul judetului, s-au realizat imbunatatiri pentru 233 km, în timp ce 31 km dispun de imbracaminte usoara rutiera.
In anul 2008 din 381 km care reprezinta lungimea strazilor orasenesti, doar pentru 140 de km s-au realizat imbunatatiri și modernizari, în timp ce 255 km dispun de imbracaminte usoara rutiera.
  • Circulatia urbana se realizeaza pe 21 linii, dintre care 14 pentru autobuze, 7 pentru tramvaie, insumind 244 km, ceea ce reprezinta 0,98 km de traseu la 1000 locuitori.
  • Capacitatea de transport pe care regia de transporturi locala o poate oferi in intervalul orar de incarcare maxima este de 18.000 calatori pe ora si sens.  
Fluviul Dunărea străbate judeţul de la sud la nord, având un senal navigabil luviomaritim
pe porţiunea Brăila-Galaţi-Tulcea-170 km- si un senal navigabil fluvial dela intrarea în judeţ până la Brăila, fiind principala arteră de navigaţie transeuropeană – coridorul 7, care asigură legături pe apă la Marea Neagră si Marea Mediterană.
Pe malul Dunării, în intravilanul municipiului Brăila s-au dezvoltat de-a lungul timpului importante zone portuare având ca obiectiv activităţi comerciale, aprovizionarea si desfacerea producţiei industriale, activităţi de zonă liberă si industrie constructoare, reparaţii si întreţinere a navelor fluvio – maritime. Portul Brăila este amplasat pe malul stâng al Dunării la extremitatea amonte a sectorului maritim, ocupând zona cuprinsă între km 172+000 si km 168+500. Zona din amonte a portului, km 175+000 si km 172+500, este destinată întreprinderilor industriale si a spaţiilor de agrement. Suprafaţa teritoriului portuar este de circa 50 ha dintre care platforma amenajată reprezintă circa 15 ha. Portul Brăila dispune de o reţea rutieră de 9 km si de un dispozitiv feroviar de cca. 6,5 km.
Punctul de trecere cu bacul la Brăila / Smîrdan, pentru pasageri si mijloace auto spre localitatea Măcin din Judeţul Tulcea, realizează legătura cu Dobrogea, în zona Băi la km 168+700.
Parcul auto de transport public dispune de 194 de autobuze și 55 de tramvaie pentru anul 2008. Pe parcursul celor 4 ani, se observa o usoara scădere a numărului de autobuze / microbuze si o usoara crestere a numărului de tramvaie pentru transportul public.
Operatorul de telefonie ROMTELECOM S.A. acoperă cu reţea automată (digitala) toate localităţile judeţului. De asemenea piaţa telecomunicaţiilor din Brăila este deschisă pentru toţi operatorii de sisteme de telefonie mobilă (Vodafone, Orange, Cosmote, Zapp, DigiMobil).
În prezent (2009) la o populaţie de 363.979 locuitori ROMTELECOM are 51.898 abonamente la telefonie fixa, ceea ce reprezintă o densitate (grad de telefonizare) de 13,9 %.
Trasee de fibre optice ce străbat judeţul sunt:
Brăila – Galaţi ;
Brăila – Insuratei – Slobozia;
Brăila – Ianca – Faurei – Ciresu – Ulmu – Rusetu:
Ianca – Bordei Verde;
Ianca – Sutesti – Gradistea – Salocia Tudor;
Brăila – Silistea – Romanu – Movila Miresii – Gemenele – Ramnicelu – Maxineni
Traseele de cablu coaxial de I.F. si J.F. ce sunt amplasate în teritoriul judeţului:
Buzău – Făurei – Ianca – Brăila – Galaţi;
Brăila – Însurăţei – Ţăndărei – Slobozia;

No hay comentarios:

Publicar un comentario