10
Manual privind integrarea
Capitolul patru prezintă platformele de dialog ca pe un instrument unic de abordare
a integrării. Acestea promovează înțelegerea și încrederea reciproce pe termen lung și
pot preveni și soluționa conflictele din rândul imigranților și dintre imigranți, rezidenți,
cetățeni care provin sau nu din familii de imigranți, precum și dintre aceste grupuri
diferite și guvernare. Capitolul descrie fiecare etapă din procesul creării și gestionării de
platforme de dialog ad-hoc și permanente. Acesta analizează obstacolele practice pe care
practicienii trebuie de multe ori să le depășească și rolurile de factori de facilitare care pot
fi create pentru o autoritate publică importantă sau pentru o organizație-cheie a societății
civile. O
platformă de succes pune în mișcare un schimb deschis și politicos de opinii și,
atunci când acest lucru funcționează, îi ajută pe participanți găsească o bază comună de
cooperare pentru a aborda nevoile comunității lor. Preluând activitatea platformei de
dialog, activitățile subsecvente pot avea ca rezultat crearea unor noi rețele între persoane
și organizații la fața locului, oferindu-le un sentiment comun de identitate și un interes
reciproc față de bunăstarea vecinilor lor.
Capitolul cinci examinează dobândirea cetățeniei dintr-o perspectivă a integrării axată pe
cetățean. Imigranții care își doresc să trăiască pe viitor într-o anumită țară au interesul să
locuiască acolo cu drepturi, obligații și posibilități de participare egale. Statele membre
ale UE, devenind țări de imigrare, sunt interesate de integrarea socio-economică și politică
deplină prin creșterea ratei de naturalizare a rezidenților din prima generație și prin
asigurarea dobândirii cetățeniei de către copiii acestora care s-au născut în țară. Anumite
obstacole din legislația convențională privind cetățenia care îi exclud sau care îi descurajează
în mod neintenționat pe solicitanții de astăzi sunt recunoscute și eliminate. Elementele de
procedură administrativă care prezintă cea mai mare probabilitate de a întârzia sau de a
afecta acest proces sunt reduse. Acest lucru conduce la un grad mai ridicat de eficiență
în punerea în aplicare și la un grad mai înalt de satisfacție în ceea ce privește serviciile în
rândul viitorilor cetățeni. Creșterea nivelului de participare și interes în rândul publicului
larg reprezintă o componentă a facilitării procedurilor căreia i s-a acordat o prioritate
mai mare în mai multe state membre. După dobândirea cetățeniei, încurajarea cetățeniei
active în rândul cetățenilor vechi și noi le permite acestora să contureze viitorul comun
al unei societăți diverse. Cetățenia activă stabilește legături între identitățile multiple ale
membrilor săi și le permite să contribuie pe deplin la viața economică, socială, culturală,
civică și politică a țării.
Capitolul șase prezintă diferitele strategii de creștere a nivelului de studii și a rezultatelor
pe piața muncii în rândul tinerilor imigranți. Practicienii învață cum prejudecățile din
sistemul școlar sau factorii socio-economici și cunoștințele lingvistice individuale pot avea
un impact semnificativ asupra posibilităților și provocărilor cu care se confruntă persoanele
provenite din familii de imigranți în fiecare etapă a educației lor, din copilărie până la
începutul vârstei adulte. Există măsuri care pot consolida capacitățile tinerilor imigranți
și ale instituțiilor consacrate responsabile de satisfacerea nevoilor de învățare ale tuturor
elevilor, atât imigranți, cât și nativi. Alături de o educație interculturală robustă, această
No hay comentarios:
Publicar un comentario