Cele mai socante metode de tortura din epoca medievala
20 Ianuarie 2010 de Astaroth Priestess Vrei sa scrii si tu pe site? Click aici. Vrei sa-ti promovezi concertul sau trupa? Cick aici
Cruciade, extinderea teritoriului Imperiului Roman, biserica - singura institutie cu caracter educational (in sensul ca pastra vie arta scrisului si o transmitea doritorilor)...si metodele de tortura, unele care intr-o lume ce se vrea a fi democrata sunt privite ca fiind socante si lipsite de omenie, chiar daca la vremea aceea torturarea oamenilor in public era ca un spectacol la Circul Globus. O lista cu 10 dintre cele mai groaznice metoda de tortura poate fi citita mai jos, in speranta ca cititorilor nu le vor veni "idei practice".
Taurul Sicilian / Taurul de bronz
"Taurul Sicilian" a fost inventat in Grecia antica si consta intr-un taur facut din metal care avea o portita in partea laterala. Era folosit atat ca instrument de tortura cat si ca metoda de executie (desi ne indoim ca a scapat cineva cu viata). Condamnatii erau bagati inauntrul constructiei de metal, care era ulterior plasata deasupra unui foc. Metalul se incingea iar persoana dinauntru era efectiv prajita.
Gheara pisicii
"Gheara pisicii" era un instrument de tortura ce consta intr-un maner lung care avea la capat tepi de metal curbati astfel incat semanau cu ghearele unei pisici. Era folosita la jupuirea pielii si a carnii de pe os, din orice parte a corpului. Victima era dezbracata si legata de un stalp sau un suport pentru a nu scapa de tortura, dupa care incepea procesul de mutilare in sine. In general era smulsa intai pielea de la extremitati (toate 5 in cazul barbatilor), dupa care urmau pieptul, spatele, gatul si fata.
Scaunul spaniol
Cea mai cunoscuta varianta a acestui instrument de tortura este scaunul care este "captusit" cu tepi de metal, in numar de 500-1500. Victima era legata de maini iar carnea ii era strapunsa de tepi, ocazional fiind impinsa de cei care se ocupau de intregul proces.
"Sfarma capete"
Conceptul era destul de simplu: capul victimei era prins in aparat iar cel care se ocupa de procesul de tortura ii strangea capul infiletand un singur surub. Craniul condamnatului era strans din ce in ce mai mult pana cand dintii erau sfaramati de mandibula iar mai apoi victima suferea de o moarte lenta in dureri groaznice, asta nu inainte ca ochii sa ii iasa din orbite.
Para angoasei
Instrumentul in forma de para era compus din 2, 3 sau 4 "petale". Tortura incepea cu introducerea aparatului in orificiile victimelor - vaginul in cazul femeilor, anusul homosexualilor si gura in cazul mincinosilor si celor care rosteau blasfemii - dupa care petalale se distantau si se separau una de cealalta prin strangerea unui surub. Ramanea la latitudinea "calaului" daca vroia doar sa rupa carnea victimei sau sa extinda Para la maxim, mutilandu-si astfel victimele pentru totdeauna.
Leaganul lui Iuda
Vistima era plasata deasupra unei constructii de mici dimensiuni informa de piramida, iar varful era introdus in vaginul, respectiv anusul persoanei respective. Picioarele condamnatilor erau mai apoi legate impreuna, astfel incat atunci cand erau miscate amandoua durerea era insuportabila. Durata torturii se intindea de la o perioada de cateva ore la cateva zile.
Magarul spaniol
Spaniolii se parea ca aveau o placere sadica in a tortura oamenii iar urmatoarea metoda nu se lasa mai prejos de cele precedente. Victima era plasata in pozitie calare pe un suport in forma unei prisme triunghiulare orientate cu partea ascutita in sus iar de picioare erau atarnate mai apoi greutati pentru ca tortura sa fie completa.
Jupuirea
Victimile erau legate si intinse complet dezbracate pe o masa iar cei care se ocupau de tortura le jupuiau piele cu ajutorul unui cutit de dimensiuni reduse. Deseori, procesul incepea cu pielea de pe fata, continuand in partea de jos a corpului, desi majoritatea celor torturati mureau inainte sa le fie jupuita pielea de la brau.
nstrumente medievale de tortura
Incepand
din antichitate si pana in perioada moderna, tortura a starnit multe
controverse de-alungul timpului si a facut multe victime, aceasta
producand dureri severe in corpul acestora, unele pedepse fiind duse la
extrem. Tortura avea ca scop pedepsirea, razbunarea sau impunerea unei
forte condamnatilor, pentru ca acestea sa marturiseasca niste
(ne)adevaruri.
Curioasa fiind dupa vizitarea unei
expozitii similare in Praga, in cadrul Muzeului Instrumentelor Medievale
de Tortura (peste 60 de exponate), am purces la o vizita a uneia
similare din cadrul Muzeului Municipiului Bucuresti. Expozitia
de instrumente de tortura medievale cuprindea mai bine de 50 de exponate
din toata Europa, insotite de ilustratii sugestive.
Chiar daca expozitia nu mai este
deschisa, fiind o expozitie temporara, obiectele apartinand unei
colectii private, as dori sa va prezint totusi astfel de instrumente pe
care le-am vazut cu ochii mei si care pur si simplu m-au ingrozit! Poate
va starnesc curiozitatea de a le vedea si voi in alte muzee permanente
de gen din lume.
Astfel, instrumentele care mi-au atras in mod deosebit atentia sunt:
Astfel, instrumentele care mi-au atras in mod deosebit atentia sunt:
Garota – folosita
pentru pedepsele capitale in Portugalia si Spania. Condamnatul statea
asezat cu mainile legate la spate si cu capul prins cu o curea de metal.
Dupa ce era astfel imobilizat, calaul ii infingea in cap o dalta din
otel, omorandu-l.
Scaunul vrajitoarelor
– instrument de tortura pentru femeile ce erau acuzate de practicarea
vrajitoriei. Scaunele puteau avea forme variate, insa erau neaparat
prevazute cu tepi pentru mobilizarea victimei. Si ca si cand acest lucru
nu era suficient, unele scaune erau prevazute cu o bucata de metal in
partea sezutului, ce putea fi incinsa cu fierul rosu. Victima putea
chiar muri in timpul practicarii acestei forme de tortura. Astfel a
murit Maria Wukinetz din Austria, dupa ce a fost tintuita si torturata
in scaun timp de 11 zile.
Ghetele alsaciene – impropriu denumite ghete, aceste calapoade imobilizau picioarele victimelor.
Ancora Umilintei –
instrument de tortura in forma de cruce de metal destinat distrugerii
coloanei vertebrale a victimelor. Cei care au introdus aceasta ancora a
umilintei in Polonia au fost cavalerii teutoni. Datorita ranilor adanci
provocate de acest instrument, victimele puteau muri de septicemie
cauzata de infectarea ranilor.
Proba cantarului –
acest instrument nu tortura, practic, victimele, ci le cantarea pentru a
descoperi daca erau prea usoare, convingerea care circula in intreaga
Europa medievala fiind aceea ca discipolii diavolului ar fi avut o
greutate derizorie, comparativ cu constructia lor fizica. Victima era
dezbracata si cantarita in pielea goala si comparata greutatea cu niste
statistici si standarde prevazute intr-un tabel. La cea mai mica
suspiciune, victima era dusa in sala de tortura. Eliberarea unui
certificat ca persoana respectiva nu era banuita de practica demonica a
dus la prezentarea unui numar mare de benevoli care solicitau o astfel
de proba.
Zgarda cu clopotei –
mai putin un instrument de tortura efectiva, zgarda cu clopotei era
folosita pentru persoanele ce se faceau vinovate de invinuiri mici, iar
prin purtarea acesteia se umpleau de rusine, datorita sunetului
clopoteilor care anuntau ca victima era considerata infama. Totusi, daca
era purtata indelung, putea provoca rani la gat ce duceau la infectie
si moartea victimei.
Centura de castitate –
centurile erau menite sa protejeze virtutea si castitatea sotiilor de
cavalerii teutoni. Din nefericire, dupa o purtare indelungata a acestor
centruri, femeile se infectau din cauza lipsei de igiena in zonele
intime si a ranilor provocate de marginile metalice ale acesteia.
Centura era prevazuta cu orificii corespunzatoare nevoilor naturale ale
femeii…. Centurile protejau femeile si impotriva violurilor care puteau
surveni in timpul companiilor militare. Unele femei le foloseau exclusiv
in acest scop.
Tragerea in teapa -
pedeapsa tipica pentru Orientul Apropiat, a fost aplicata si de Vlad
Tepes pe scara larga prin tragerea in teapa a turcilor in timpul
luptelor duse pentru apararea pamanturilor. Aceasta practica este de
provenienta asiro-babiloniana, fiind considerata destul de cruda si
primitiva.. Tepele ascutite strapungeau corpul victimelor care mureau in
chinuri dupa cateva zile.
Blumingul pentru cap – o bara incadra capul victimei, fiind actionata de un surub care avea menirea sa striveasca maxilarele, pometii si cutia craniana.
Fluierul – purtat de cei care deranjau cu cantatul lor urechile “fine”.
Banca pentru alungire –
un instrument destul de des folosit in timpul interogatoriilor, ce se
regasea in majoritatea salilor de tortura. Banca era un pat pe care se
culca prizonierul dupa ce i se mobilizau mainile si picioarele. Persoana
astfel culcata suporta dureri de nedescris prin ruperea muschilor. Si
daca tot era astfel asezata, victimei i se puteau aplica pedepse
suplimentare ca infierarea, smulgerea sanilor sau a altor parti ale
corpului.
Spanzurarea de maini –
nefericitei victime acuzata de vrajitorie ii erau legate mainile cu
ajutorul unei sfori care o tragea lent in sus, in timp ce de picioare ii
erau legate greutati. Daca nu se obtinea nicio recunoastere a
presupusei vrajitorii, aceasta era acuzata suplimentar de farmece facute
pentru a suporta tortura. Ulterior victima era arsa pe rug.
Tortura tronului –
semanand mai degraba cu un scaun decat cu un tron, acesta avea rolul de
a mobiliza victima cu capul in jos, picioarele fiind prinse cu niste
inchizatori din lemn. In acelasi timp, condamnatii erau inrositi cu
fierul.
Fierastraul – e mult
mai horror acest instrument de tortura. Imaginati-va numai faptul ca
victima era tinuta cu capul in jos si taiata efectiv in doua!!
Fecioara din Nurenberg –
condamnatul imobilizat intr-o astfel de cutie era taiat cu lamele
ascutite ce patrundeau in corp! Si nu era o scamatorie a lui David
Coperfield!
Roata pentru sfaramarea oaselor – cu ajutorul unei roti obisnuite de caruta, dar cu o parte metalica aplicata, se sfaramau mainile si picioarele nefericitului.
Gratarul, leaganul lui Iuda, Armamentul
Paznicilor inchisorilor, Biciul, Crucea de rugaciune, Incaltamintea de
fier erau alte instrumente menite a tortura victimele.
Dupa o plimbare printr-o astfel de expozitie te intrebi ce fel de minti bolnave au putut inventa asa ceva si te bucuri, totusi, ca nu se mai practica si in zilele noastre, tortura fiind cu desavarsire interzisa!
Dupa o plimbare printr-o astfel de expozitie te intrebi ce fel de minti bolnave au putut inventa asa ceva si te bucuri, totusi, ca nu se mai practica si in zilele noastre, tortura fiind cu desavarsire interzisa!
No hay comentarios:
Publicar un comentario